نحوه پرکردن جوهر خودنویس (آموزش شارژ جوهر خودنویس)

جستجو مطالب
آخرین مطالب
پرکردن جوهر خودنویس
نحوه پرکردن جوهر خودنویس (آموزش شارژ جوهر خودنویس)
آنچه در این مقاله می‌خوانید

برای پرکردن جوهر خودنویس ابتدا باید بدانید که جوهرها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. از این جوهر ها برای پر کردن روانویس، ماژیک های وایت برد، استامپ و غیره استفاده می شوند؛ بنابراین در ابتدا باید بدانید که برای پرکردن جوهر خودنویس چه نوع جوهری تهیه کنید.

در این مقاله توضیحاتی در زمینه نحوه خرید بهترین جوهر و پرکردن خودنویس بیان کرده ایم، پس اگر شما هم می خواهید در این زمینه اطلاعاتی کسب نمایید تا انتهای این بخش با ما همراه شوید.

روش های پرکردن جوهر خودنویس

بدون شک جوهر خودنویس بعد از چندین مرتبه استفاده لازم است دوباره شارژ شود. برای پرکردن جوهر خودنویس دو روش رایج است. روش اول استفاده از کارتریج جوهر است که این روش بسیار ساده است. کارتریج جوهر با نام های دیگری از قبیل فشنگی و کپسول جوهر نیز شناخته می شود که یکبار مصرف است و پسا ز تمام شدن به راحتی با باز کردن خودنویس می توان یک کپسول جوهر جدید را جایگزین کرد.

از دیگر روش های پر کردن جوهر خودنویس می توان به استفاده از پمپ جوهر اشاره کرد که این روش غالبا توسط افراد ماهر در زمینه خوشنویسی اجرا می شود و لازم است که هنگام استفاده از این روش دقت لازم به عمل آید.

نحوه پرکردن جوهر خودنویس با پمپ جوهر (کانورتور)

قبل از آموزش مرحله به مرحله پرکردن جوهرخودنویس به وسیله کانورتور ابتدا خوب است بدانید که این نوع خودنویس ها از چهار بخش کلاهک، سرقلم، بدنه و پمپ یا همان کانورتور تشکیل می شوند. حالا برای برای پرکردن جوهرخودنویس باید:

  • سر قلم را داخل جوهر فرو ببرید و مطمئن شوید سر قلم کاملا درون جوهر قرار گرفته است.
  • پمپ خودنویس را به سمت بالا و بر خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا هوا از درون پمپ خارج شود.
  • سپس بخش بالایی کانورتور را موافق عقربه های ساعت بچرخانید تا جوهر به درون آن کشیده شود.
  • حالا سر قلم را از درون جوهر خارج کرده و در بالای بطری نگه دارید.
  • در این مرحله کانورتور را خلاف عقربه های ساعت بچرخانید و تا هنگامیکه که یک قطره جوهر از سر قلم خارج شود.
  • در آخر نیز سر قلم را به وسیله یک پارچه بدون پرز تمیز نمایید.

پرکردن جوهر خودنویس با پمپ جوهر

نحوه شارژ کردن خودنویس با مخزن جوهر استاندارد بالنی شکل

در این نوع خودنویس ها لازم است نخست سر قلم را کاملا درون جوهر قرار دهید. حالا برای گرفتن هوای مخزن، نوار فلزی را فشار دهید. در مرحله بعد، برای پر شدن جوهر، تنها کافی است نوار فلزی را رها کنید. مخزن از جوهر پر می شود. هم اکنون سر قلم را از جوهر بیرون آورده و آن را تمیز کنید.

طریقه پر کردن خودنویس با مخزن جوهر هلالی شکل

برای شارژ کردن جوهر خودنویس هلالی شکل قبل از هر کاری باید حلقه دور بدنه را بچرخانید و باز کنید. سر قلم را درون جوهر قرار داده و برای تخلیه هوای مخرن، مخزن هلالی شکل را فشار دهید. حالا کم کم مخزن را رها کنید تا از جوهر پر شود. در مرحله بعد حلقه را دوباره بچرخانید تا در جای خود ثابت بماند. در نهایت نیز سر قلم را تمیز کنید.

راهنمای خرید و پرکردن جوهر خودنویس

امروزه جوهر خودنویس در برندهای مختلفی تولید می شود؛ بنابراین اگر قصد پرکردن جوهر خودنویس را دارید قبل از اینکه آن را تهیه نمایید به نکات زیر توجه کنید

  • در هنگام خرید جوهر خودنویس توجه کنید که خودنویسی که جوهر آن تمام شده است از چه برندی است زیرا اگر خودنویس و جوهر هر دو از یک برند باشند مطابقت و سازگاری بیشتری خواهد داشت.
  • جوهر ها در دو نوع رقیق و غلیظ عرضه می شوند. بنابراین اگر از خودنویس خیلی کم استفاده می کنید بهتر است که برای پرکردن جوهر خودنویس از جوهری با غلظت کمتر استفاده کنید؛ زیرا دیرتر خشک می شود.
  • جوهر خودنویس را از برندهای معتبر تهیه کنید تا از کیفیت لازم برخوردار باشد.
  • اگر برای پرکردن جوهر خودنویس از چند رنگ می خواهید استفاده کنید بهتر است که همه ی جوهر هایی که می خواهید با هم ترکیب کنید از یک برند باشد زیرا فرمولاسیون جوهر با برندهای مختلف ممکن است که با یک دیگر متفاوت باشد و رنگ دلخواه به وجود نیاید.

راهنمای خرید و شارژ جوهر خودنویس

ویژگی های بهترین جوهر برای پرکردن خودنویس

معمولا جوهر خودنویس در پایه آب و مخلوط با  رنگ است. از جمله ویژگی های جوهر مرغوب می توان به فرمولاسیون خوب آن اشاره کرد تا برای مدت زمان زیادی قابل استفاده باشد و خشک نشود. همچنین ترکیب رنگدانه های جوهر مرغوب بگونه ای است که نوشتن با آن روان و لذت بخش است.

همچنین یک جوهور خوب از غلظت کافی برخوردار است. یک جوهر خودنویس مرغوب به هیچ وجه پاک نمی شود و می توان گفت اصلی ترین مشخصه نوشتن با خودنویس ثابت ماندن آن برای همیشه است. پس اگر شما هم به دنبال خرید بهترین جوهر بری خودنویس خود هستید می توانید بهترین برند جوهر خودنویس را از فروشگاه اعتدال تهیه کنید.

خرید جوهر خودنویس اعتدال

از بهترین برندهای جوهر خودنویس موجود در بازار برند اعتدال است که این برند سابقه ای 80 ساله در زمینه تولید انواع ابزار خوشنویسی دارد. افرادی که علاقه ی زیادی به نوشتن دارند می توانند با پرکردن جوهر خودنویس خود با جوهر اعتدال تجربه ای فوق العاده به واسطه ی این جوهر داشته باشند؛ چرا که رنگ این جوهر ثابت است و نوشت با آن بسیار روان است.

اگر نیاز به نوشتن مطالبی دارید که دوست دارید برای همیشه باقی بماند جوهر اعتدال یک گزینه بسیار مناسب است چرا که این محصول از سری جوهر های غیر قابل پاک شدن است. در ساخت این نوع جوهر از رنگدانه های بسیار باکیفیت که قابلیت ماندگاری دارد استفاده شده است. ع

لاوه بر اینکه این جوهر بسیار خوش رنگ است و در انواع رنگ تولید می شود تا تمامی افراد بتوانند مطابق با نیاز خود جوهر خودنویس تهیه کنند. قیمت این محصول نیز با توجه به کیفیت آن بسیار مقرون به صرفه است.

اشتراک گذاری:
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

sbobet slot777 joker123 slot deposit 10 ribu