۹ ترفند پاک کردن لکه ماژیک روی لباس و وسایل

جستجو مطالب
آخرین مطالب
پاک کردن لکه ماژیک
۹ ترفند پاک کردن لکه ماژیک روی لباس و وسایل
آنچه در این مقاله می‌خوانید

پاک کردن لکه ماژیک از روی لباس، مبل و هر وسایل دیگری مطمئناً یک چالش بزرگ است که به راحتی برطرف نخواهد شد. اما خوشبختانه موضوع به این نگران‌کنندگی که هم که شما فکر می‌کنید نیست؛ چون ما در اینجا با آموزش چند ترفند ساده برای پاک کردن لکه ماژیک ، حل این مشکل را برایتان آسان می‌کنیم.

تنها کافیست با کمی صبر و حوصله یک تکه اسفنج تمیز، پودر شوینده و چند ماده دیگر را آماده کنید. حالا در ادامه همراه ما باشید تا راز تمیز کردن لکه جوهر ماژیک، خودکار و هر نوشت افزار دیگر را به شما بگوییم.

پاک کردن لکه ماژیک از روی لباس

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در پاک کردن لکه ماژیک از لباس حائز اهمیت است نوع جوهر ماژیک است. اگر لکه‌ایجاد شده از نوع جوهر ماژیک وایت برد باشد هیچ جای نگرانی نیست؛ چون ماژیک وایت برد به راحتی با آب گرم و صابون از بین می‌رود؛ ولی چالش اصلی ما مربوط به زمانی است که لکه روی لباس، مبل و وسایل دیگر از نوع ماژیک غیر پاک شدنی یا همان ماژیک دائمی باشد.

لکه ماژیک روی لباس چگونه پاک میشود؟

درست است که پاک کردن لکه ماژیک روی لباس کار خیلی سختی است ولی غیر ممکن نیست. برای این کار تنها کافیست نوع پارچه و نوع جوهر ماژیک را بشناسید تا به راحتی با برخی ترفندها جوهر ماژیک را از روی لباس پاک کنید. البته اگر جوهر مربوط به ماژیک اعتدال باشد بهتر است نوع ماژیک را در وب سایت فروشگاه اعتدال سرچ کنید و به راحتی از ماهیت اصلی جوهر ماژیک باخبر شوید.

  • پاک کردن لکه ماژیک از روی فرش

برای از بین بردن لکه جوهر ماژیک روی فرش از مخلوط نشاسته ذرت با آب استفاده کنید. برای این کار لکه روی فرش را کمی خیس کنید و سپس روی آن نشاسته ذرت بپاشید. حالا با کمک یک مسواک نرم به آرامی لکه ماژیک را از بین ببرید.

  • پاک کردن لکه ماژیک از روی چوب

برای از بین بردن جوهر ماژیک از روی وسایل چوبی از الکل سفید استفاده کنید. بهتر است این کار را با احتیاط انجام دهید تا باعث صدمه زدن به زیبایی وسایل شما نشود.

پاک کردن لکه ماژیک از روی چوب

  • پاک کردن لکه ماژیک از روی لباس سفید

بهترین کار برای از بین بردن جوهر ماژیک از روی لباس سفید استفاده از آب ژاول یا همان وایتکس است. سعی کنید در آخر لکه را با آب داغ و صابون بشویید.

  • لکه ماژیک روی مقنعه سفید

چون مقنعه تقریباً جنس نازکی دارد پس برای پاک کردن لکه ماژیک از روی مقنعه اول به سراغ الکل سفید بروید.‌ چند بار با کمک اسفنج به حالت ضربه‌ زدن جوهر ماژیک را از روی مقنعه پاک کنید. در آخر با آب داغ و صابون پارچه را بشویید.

  • پاک کردن ماژیک از روی دیوار گچی

برای پاک کردن جوهر ماژیک غیر قابل پاک شدن از روی دیوار گچی از اسپری مو یا همان تافت با درصد الکل بالا استفاده کنید. هیچ گاه برای تمیز کردن جوهر ماژیک از روی دیوار گچی به زور متوسل نشوید چون گچ دیوار زخمی می‌شود.

  • پاک کردن لکه ماژیک از روی کاغذ کتاب

 برای پاک کردن ماژیک از روی کاغذ دیواری و یا کاغذ کتاب از استون به عنوان قویترین حلال جوهر ماژیک، خودکار و پاک کننده جوهر خودنویس استفاده کنید. بهتر است این کار را با تکه ای اسفنج انجام دهید تا از پاره شدن کاغذ جلوگیری شود‌.

  • پاک کردن لکه ماژیک از روی مبل

 برای از بین بردن لکه ماژیک روی مبل از اسپری پاک کننده ماژیک استفاده کنید. در نهایت اگر لکه‌ای باقی ماند با کمک شامپو فرش نانو لکه ماژیک را از بین ببرید.

پاک کردن لکه ماژیک از روی مبل

  • پاک کردن ماژیک از روی پلاستیک

ایزوپروپیل الکل بهترین حلال برای پاک کردن لکه ماژیک از روی وسایل پلاستیکی است. در ابتدا ایزوپروپیل را روی محل لک شده بریزید و اجازه دهید تا جذب شود‌. سپس مقداری خمیر دندان سفید ساده را روی لک بگذارید تا تمام کثیفی‌ها را به خود جذب کند.

  • پاک کردن ماژیک وایت برد از لباس

تمیز کردن لکه جوهر ماژیک وایت برد از روی لباس با کمک وایتکس به راحتی انجام می‌شود؛ ولی اگر لباس شما رنگی است بهتر بوده به غیر از وایتکس از سرکه سفید و یا مخلوط جوش شیرین و آبلیمو استفاده کنید.

خرید ماژیک باکیفیت از فروشگاه اعتدال

ما در این مطلب چند راهکار ساده را برای پاک کردن لکه ماژیک و یا جوهر خودکار و خودنویس به شما یاد دادیم؛ ولی برای اینکه آسیبی به لباس، مبل و وسایل شما وارد نشود به شما توصیه می‌کنیم نوشت افزارهای خود را از برند اعتدال تهیه کنید.

چون اغلب ماژیک های اعتدال بر پایه آب تولید می‌شوند‌ از این رو بر اثر ایجاد لک با ماژیک های اعتدال به راحتی لکه ماژیک با مقداری آب داغ و پودر شوینده برطرف خواهد شد. برای تهیه انواع ماژیک اعتدال و سایر نوشت افزارهایی اعتدال می‌توانید با ما در فروشگاه جوهر و مرکب اعتدال در ارتباط باشید‌.

اشتراک گذاری:
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

sbobet slot777 joker123 slot deposit 10 ribu