آموزش پاک کردن لکه جوهر از روی لباس و وسایل

جستجو مطالب
آخرین مطالب
آنچه در این مقاله می‌خوانید
پاک کردن لکه جوهر
آموزش پاک کردن لکه جوهر از روی لباس و وسایل
آنچه در این مقاله می‌خوانید

پاک کردن لکه جوهر از روی پارچه، لباس و هر وسایل دیگری مطمئناً کار سختی است؛ ولی به جای غصه خوردن بهتر است به فکر این باشید که جوهر خودکار با چی پاک میشه؟ به هر حال در بعضی مواقع جوهر خودکار، جوهر خودنویس، ماژیک یا هر نوشت افزار دیگری ممکن است لباس، فرش و مبل شما را لک کند‌.

از آنجایی که لکه های جوهر باعث زشت شدن لباس و وسایل شما می‌شود‌. همچنین اعصابتان را خُرد می‌کند پس باید سریعاً دنبال راهکاری برای پاک کردن لکه جوهر باشید؛ اما چگونه جوهر خودکار را از روی لباس، مبل، کاپشن و وسایل دیگر پاک کنیم؟

پاک کردن لکه جوهر خودکار

برای از بین بردن جوهر خودکار روی لباس روشن و رنگی ترفندهای زیادی وجود دارد که در ادامه هر کدام را شرح می‌دهیم.

  • پاک کردن خط خودکار از لباس رنگی

برای پاک کردن لکه جوهر خودکار به یک اسپری مو یا همان تافت ارزان قیمت نیاز دارید. پارچه را روی سطح صافی قرار دهید و با دقت اسپری مو را روی لکه جوهر خودکار بپاشید. اجازه دهید چند دقیقه اسپری روی لکه باقی بماند‌. بعد از آن طبق روال عادی لباس را بشویید.

  •  پاک کردن لکه جوهر خودکار قدیمی از روی لباس

اگر لباس شما سفید است بهترین کار برای پاک کردن لکه جوهر استفاده از محلول سفید کننده یا همان وایتکس است؛ ولی اگر لباس شما رنگی است باید به جای وایتکس از الکل سفید استفاده کنید. به این صورت که پنبه‌ای را به الکل سفید آغشته کنید و به حالت ضربه روی لکه جوهر بزنید تا جوهرهای تثبیت‌ شده از یکدیگر جدا شوند. در نهایت لباس را با آب داغ و صابون بشویید.

  • پاک کردن جوهر خودکار از پارچه

اگر پارچه شما پنبه‌ای است برای پاک کردن لکه جوهر بهتر است پارچه را به درون سرکه یا دوغ غوطه‌ور کنید. سپس اجازه دهید چند ساعتی لکه پارچه درون دوغ یا سرکه باقی بماند و در آخر پارچه را آبکشی کنید. دقت کنید بعضی افراد برای تمیز کردن لکه جوهر از شیر هم استفاده می‌کنند؛ ولی در حقیقت شیر، دوغ یا سرکه فرقی ندارد مهم اسیدی بودن این مواد است‌‌‌.

پاک کردن جوهر خودکار از پارچه

  • پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

برای از بین جوهر خودکار، جوهر خودنویس، جوهر ماژیک و حتی مرکب از روی فرش یک ترفند عالی وجود دارد. ابتدا یک کاسه ماست ترش شده را آماده کنید. طی چند مرحله مقداری ماست روی لکه فرش بریزید و بعد با قاشق آن را جمع کنید.

این کار را آن‌قدر تکرار کنید تا لکه جوهر از بین برود. چنانچه جوهر ریخته شده روی فرش از نوع جوهر اعتدال باشد مطمئناً باید این کار را بارها تکرار کنید تا تمیز شود. چون جوهر اعتدال کیفیت بسیار بالایی دارد.

  • پاک کردن لکه جوهر خودکار از لباس

اگر لکه‌ای که روی لباس شما ایجاد شده است لکه جوهر قدیمی باشد بهتر است لکه جوهر خودکار یا جوهر ماژیک را با کمک یک مسواک نرم و مقداری پودر شوینده از بین ببرید. این کار را چندین بار انجام دهید تا لکه به کلی برطرف شود.

چگونه جوهر خودکار را از روی کاپشن پاک کنیم؟

از آنجایی که کاپشن‌ها جنس ضخیمی دارند برای پاک کردن لکه جوهر خودنویس، جوهر خودکار، مرکب و جوهر هر نوشت افزار دیگری بهتر است از الکل صنعتی و آمونیاک استفاده کنید. برای این کار ۲ پیمانه الکل را با ۱ پیمانه آمونیاک مخلوط کنید و لکه را به مدت چند ساعت در یک ظرف کوچکی در این محلول بخوابانید. برای بهتر پاک شدن لکه بهتر است با کمک یک مسواک نرم لکه را بسایید و در آخر کاپشن را آبکشی کنید.

پاک کردن لکه جوهر از مبل

پاک کردن لکه جوهر از روی مبل نسبت به تمیز کردن لکه جوهر از روی لباس و وسایل دیگر سخت‌تر است؛ ولی هیچ نگران نباشید تنها کافیست مقداری جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید و روی لکه جوهر بگذارید تا لکه کمرنگ و از بین برود. البته در بازار یک مدل لکه بر مبل وجود دارد که به راحتی لکه جوهر، ماژیک، خودنویس و… را از روی پارچه مبل برطرف می‌کند.

قویترین حلال جوهر

اگر نگران این هستید که چگونه جوهر خودکار را از روی دست پاک کنید؟ یا اینکه برای پاک کردن لکه جوهر از روی لباس و وسایل خود چه کار کنید؟ ما به شما استفاده از قوی ترین حلال جوهر یعنی استون و الکل متیل را توصیه می‌کنیم. این حلال های قوی را با احتیاط مصرف کنید چون ممکن است به دست یا بافت پارچه شما آسیب بزنند.

قویترین حلال جوهر

چنانچه لباس و یا وسایل شما با جوهر ماژیک لک گرفته و کثیف شده‌اند، توصیه می‌کنیم حتما مقاله‌ی ۹ ترفند پاک کردن لکه ماژیک را بخوانید.

سخن پایانی

چنانچه این سؤال در ذهنتان است که خط خودکار روی لباس چگونه پاک میشود باید گفت برای تمیز کردن لکه جوهر خودکار، ماژیک، مرکب و حتی برای پاک کردن لکه جوهر استامپ از روی لباس باید اول از همه نوع جوهر را بشناسید؛ چون برخی از جوهرها بر پایه آب ساخته می‌شوند پس به راحتی با مقداری آب داغ پاک می‌شوند.

ولی برخی از جوهرهای دیگر بر پایه الکل تولید می‌شوند و فقط با اسیدها و محلول‌های الکلی از بین می‌روند. پس اگر شناختی روی انواع جوهر ماژیک، جوهر خودکار، جوهر خودنویس، انواع مرکب و… اطلاعی ندارید به شما توصیه می‌کنیم به وب سایت رسمی فروشگاه اعتدال مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

sbobet slot777 joker123 slot deposit 10 ribu