بررسی تفاوت خودنویس و روان نویس، کدام بهتر است؟

جستجو مطالب
آخرین مطالب
آنچه در این مقاله می‌خوانید
تفاوت خودنویس و روان نویس
بررسی تفاوت خودنویس و روان نویس، کدام بهتر است؟
آنچه در این مقاله می‌خوانید

یکی از موضوعات مهمی که افراد با آن مواجه هستند بررسی تفاوت خودنویس و روان نویس است و همواره این موضوع مورد بحث قرار می‌گیرد که کدام یک بهتر است. از آنجایی که خودکارها و انواع روان نویس و خودنویس جزو پراستفاده‌ترین نوشت افزارها در طول روز برای هر فرد هستند پس بررسی ویژگی‌های هر کدام از این محصولات اهمیت زیادی خواهد داشت، در ادامه به طور کامل به تفاوت خودنویس و روان نویس می‌پردازیم.

روان نویس چیست؟

روان نویس در واقع محصولی است بین خودکار و ماژیک که در آن از جوهر روان استفاده شده است. روان نویس شباهت زیادی به خودکار دارد اما مغزی روان نویس مایع روان دارد که در یک ابر فشرده استفاده می‌شود. نوک این قلم شباهت کاملی به خودکار دارد و اما جوهر آن در مقابل خودکار دیرتر خشک می‌شود و افرادی که در نوشتن دست تندی دارند می‌توانند از این محصول استفاده کنند.

استفاده از آن برای کند نویس‌ها پیشنهاد نمی‌شود زیرا آرام نوشتن با روان نویس، موجب می‌شود جوهر آن پخش شود. مهم‌ترین ویژگی روان نویس‌ها این است که می‌توان جوهر آن را تعویض کرد و مجدد شارژ نمود. از این رو جزو کالاهای مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود.

خودنویس چیست؟

در بررسی تفاوت خودنویس و روان نویس باید به بررسی دیگر محصول یعنی خودنویس پرداخت که در خانواده خودکارها قرار ندارد زیرا تفاوت زیادی با خودکار دارد. خودنویس کاملاً از جوهر روان استفاده می‌کند که می‌توان فشنگی آن را تعویض کرد یا مخزن خودنویس را با استفاده از جوهر به صورت دستی پر نمود.

خودنویس چیست؟

نوک خودنویس دو تکه است و هنگام نوشتن نوک دو تکه آن از هم فاصله می‌گیرد تا جوهر به کاغذ انتقال یابد. با این حال می‌توان خودنویس را به عنوان زیباترین نوع قلم دانست که کار نوشتن را بسیار آسان می‌کند. در نوشتن با آن نیاز به هیچ گونه فشار بر روی کاغذ نیست و این امر موجب می‌شود دست شما خستگی کمتری را حس کند.

تفاوت خودنویس و روان نویس چیست؟

پس از اینکه به معرفی خودنویس و روان نویس پرداختیم حال اگر بخواهیم در خصوص تفاوت‌ خودنویس و روان نویس صحبت کنیم باید توجه داشته باشید که مهم‌ترین تفاوت خودنویس و روان نویس نوک این دو نوشت افزار است.

به طوری که نوک روان نویس کاملاً شبیه به خودکار بوده اما نوک خودنویس به صورت دو تکه است. بدین صورت که با تغییر زاویه قطر نوشتاری خودنویس تغییر می‌کند اما این موضوع در روان نویس‌ها و خودکارها وجود ندارد و نوشته شما با قطر یکسان ثبت می‌شود.

علاوه بر این در هنگام استفاده از خودنویس، نیاز به فشردن نوشت افزار بر روی کاغذ وجود ندارد بلکه جوهر به صورت روان بر روی کاغذ می‌نویسد و احساس لذت بخشی به نویسنده می‌دهد.

خودنویس بهتر است یا روان نویس؟

حال اگر شما هم قصد خرید نوشت افزار مناسب را دارید اولین نکته‌ای که باید با آن توجه کنید این است که برای چه منظوری قرار است از این نوشت‌افزار استفاده کنید. چنانچه شما در نوشتن کند هستید به هیچ عنوان نباید به دنبال خرید روان نویس بروید زیرا همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد کند نوشتن با این نوشته افزار، موجب پخش شدن جوهر آن می‌شود.

خودنویس بهتر است یا روان نویس؟

نکته دیگری که باید درباره تفاوت خودنویس و روان نویس بدانید این است که جوهر خودنویس از آنجایی که بسیار رقیق است دیر خشک می‌شود از این رو مناسب برای طراحی و امضا است و اما روان نویس‌ با وجود جوهر غلیظ‌تر زودتر خشک می‌شود و مناسب سریع نوشتن است.

همچنین توجه داشته باشید که مایع رقیق موجود در خودنویس نگهداری از آن را کمی سخت کرده به طوری که حتماً بعد از استفاده از آن باید درب آن را کامل ببندید تا جوهر آن خشک نشود و برای کثیف نشدن لباس و کیف نان باید در جعبه مخصوص نگهداری شود. روان نویس‌ها نیز چون بت جوهر نسبتاً روانی کار می‌کند بعد از استفاده حتماً باید درب آن بسته شود تا خشک نشود.

خرید جوهر خودنویس اعتدال

حال چنانچه شما هم از خودنویس استفاده می‌کنید و نیاز به خرید جوهر مناسب برای خودنویس داشتید لازم است بدانید جوهر اعتدال گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این محصول دارای رنگ ثابت است و از رنگدانه های بسیار باکیفیتی تولید شده که موجب می‌شود به عنوان یک جوهر دائمی ماندگاری بسیار زیادی داشته باشد.

پررنگ بودن و روان نویسی از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود. ضمن اینکه تنوع رنگی بالایی دارد و با توجه به کیفیت خوبش از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

سخن پایانی

بررسی تفاوت خودنویس و روان نویس این امکان را به افراد می‌دهد تا متناسب با شرایط و نیازی که دارند اقدام به خرید بهترین نوع نوشت افزار نمایند. در نهایت اگر شما هم به دنبال خرید نوشت افزارهای خوب و باکیفیت از یک مرکز معتبر هستید خوب است بدانید فروشگاه اعتدال برند تخصصی اقلام و لوازم خطاطی، طراحی و خوشنویسی از جمله انواع جوهر، مرکب، ماژیک و دفاتر خوشنویسی در ایران است.

اعتدال اینک مفتخر است که سابقه چندین دهه خدمت‌رسانی به هنرمندان گرامی را بر عهده دارد. پس شما می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را با خیالی آسوده و با تضمین قیمت و کیفیت تهیه نمایید.

اشتراک گذاری:
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

sbobet slot777 joker123 slot deposit 10 ribu