۵ تفاوت طراحی و نقاشی که نمی دانستید

جستجو مطالب
آخرین مطالب
آنچه در این مقاله می‌خوانید
تفاوت طراحی و نقاشی
۵ تفاوت طراحی و نقاشی که نمی دانستید
آنچه در این مقاله می‌خوانید

تفاوت طراحی و نقاشی چیست؟

طراحی و نقاشی جز هنرهای بسیار زیبایی هستند که اجرا آن باعث ایجاد آرامش در روح و روان انسان می‌شود. همچنین از هنر طراحی و نقاشی برای بیان احساسات نیز استفاده می‌شود. البته تفاوت‌های زیادی از نظر تکنیک و ابزارهای مورد استفاده در این دو وجود دارد که هر کدام مهم و اساسی هستند. در این مقاله مهم‌ترین تفاوت طراحی و نقاشی را مورد بررسی قرار داده‌ایم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی و نقاشی چیست؟

  • نقاشی

حرفه نقاشی یکی از قدیمی‌ترین اشکال هنری است که بر روی یک سطح جامد مثل کاغذ یا بوم ایجاد می‌شود. در کشیدن نقاشی از  رنگ‌های مختلفی مثل آبرنگ، رنگ آکریلیک، رنگ روغن، فرسکو و تمپر استفاده می‌شود.

مهم‌ترین عنصر در نقاشی رنگ است و خلق و خوی نقاشی با رنگ تنظیم می‌شود. در واقع با ترکیب کردن درست رنگ‌ها یک نقاشی خوب به دست می‌آید. نقاشی معمولاً از واقعیت و طبیعت سرچشمه می‌گیرد و دارای انواع مختلفی چون نقاشی با آبرنگ، نقاشی روی شیشه،  نقاشی رنگ روغن، نقاشی آکریلیک است.

  • طراحی

طراحی در واقع هنری است که با استفاده از خطوط یک شکل ترسیم می‌شود. در طراحی از ابزارهای مختلفی مثل مداد، خودکار و جوهر، مداد رنگی مومی، مداد شمعی، قلم مو و زغال بر روی سطوح مختلفی مثل کاغذ، مقوا یا بوم استفاده می‌شود. طراحی نیز انواع گوناگونی دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به طراحی کارتونی و کاریکاتوری،  طراحی تکنیکال، پرتره و … اشاره کرد.

طراحی

بررسی تفاوت طراحی و نقاشی

همان‌طور که گفته شد تفاوت طراحی و نقاشی زیاد است و گاهی طراحی با نقاشی اشتباه گرفته می‌شود. کسی که می‌خواهد نقاشی زیبایی ارائه دهد باید در زمینه طراحی مهارت بالایی داشته باشد، در واقع طراحی پایه و اساس نقاشی است. به این صورت که افراد زمانی که مرحله طراحی را یاد گرفتند وارد مرحله نقاشی می‌شوند.

در زمینه تفاوت طراحی و نقاشی باید گفت این دو هنر در واقع 2 سبک جدای از هم هستند. به طوری که طراحی انواع مختلفی دارد از قبیل طراحی خط، طراحی سایه و طراحی شی و نقاشی نیز شامل نقاشی آکریلیک، آبرنگ و نقاشی رنگ روغن و … می‌شود.

همچنین در نقاشی از مواد مرطوب استفاده می‌شود بعد از کشیدن آن باید به آن زمان داد تا خشک شود و زمانی که خشک شد پاک کردن آن بسیار سخت است، اما در طراحی چون از مداد استفاده می‌شود در صورت خطا به راحتی می‌توان آن را پاک کرد و از نو کشید. از طرفی برای اجرا یک نقاشی معمولاً از قلم مو استفاده می‌شود ولی در طراحی از یک مداد ساده نیز می‌توان بهره برد.

5 تفاوت طراحی و نقاشی که نمی دانستید

  • برای کشیدن یک نقاشی باید ابتدا طرح مورد نظر را ترسیم کرد.
  • در نقاشی علاوه بر استفاده از ابزارها از رنگ‌های زیادی استفاده می‌شود.
  • در نقاشی به جزئیات زیادی توجه نمی‌شود و معمولاً طرح کلی تمرکز می‌شود.
  • در اجرا نقاشی به زمان زیادی احتیاج هست ولی در طراحی می‌توان زمان کوتاهی صرف می‌شود.
  • آخرین تفاوت طراحی و نقاشی ، نقاشی معمولاً یک تصویر یا منظره زیبا می‌باشد در حالی که طراحی تلاش برای گرفتن یک تصویر زیبا است.

نقاشی روی بوم

خرید ابزار مناسب برای طراحی و نقاشی

خرید ابزار مناسب و باکیفیت برای طراحی و نقاشی به میزان توانایی و مهارت شما در انجام این هنرها اهمیت دارد. به همین دلیل به شما محصولات اعتدال را معرفی می‌کنیم که با 80 سال سابقه و با توجه به نیاز جامعه هنری در متنوع‌ترین نمونه‌ها و با کیفیتی بی‌نظیر تولید شده‌اند.

در این میان مرکب اعتدال یکی از بهترین و محبوب‌ترین محصولات این مجموعه به شمار می‌روند که ضمن تنوع رنگی بالا، رنگی ثابت و ماندگار دارد و در مقایسه با کیفیت خود قیمت آن بسیار مناسب است.

سخن پایانی

امروزه بازار کار طراحی و نقاشی خوب است و این دو جزء هنرهای ارزشمند محسوب می‌شوند؛ هر چند که تفاوت طراحی و نقاشی زیاد است ولی هر کدام طرفداران مخصوص به خود را دارند. البته که داشتن یک ابزار مناسب و با کیفیت کمک زیادی در خلق آن می‌کند و می‌توان قشنگ‌ترین طراحی و نقاشی را به نمایش گذاشت.

پس اگر شما هم به دنبال یک مرکز معتبر برای خرید ابزارهای طراحی و نقاشی هستید ما به شما فروشگاه اعتدال را معرفی می‌کنیم. اعتدال اینک برند تخصصی اقلام و لوازم خطاطی، طراحی و خوشنویسی از جمله انواع جوهر، مرکب، ماژیک و دفاتر خوشنویسی در ایران است و مفتخر است که سابقه چندین دهه خدمت‌رسانی به هنرمندان گرامی را برعهده دارد.

اشتراک گذاری:
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

sbobet slot777 joker123 slot deposit 10 ribu