ترفندهای تمیز کردن تخته وایت برد مثل روز اول

جستجو مطالب
آخرین مطالب
آنچه در این مقاله می‌خوانید
تمیز کردن تخته وایت برد
ترفندهای تمیز کردن تخته وایت برد مثل روز اول
آنچه در این مقاله می‌خوانید

تمیز کردن تخته وایت برد مثل روز اول شاید به نظرتان کار غیرممکنی بیاید؛ اما در حقیقت با چند ترفند ساده می‌توانید تخته وایت برد خود را به خوبی تمیز کنید. تنها کافیست یک دستمال نم دار، دستمال خشک و تمیز و مقداری مواد دیگر را آماده کنید.

سپس به آرامی روی اثرات باقیمانده از ماژیک های وایت برد و ماژیک غیر وایت برد بکشید تا تمامی کثیفی‌های تخته وایت برد پاک شود‌. یادتان باشد نباید با نوک ناخن و یا اشیاء تیز روی تخته وایت برد را بتراشید چون باعث خرابی صفحه آلومینیومی روی تخته وایت برد می‌شود. اگر می‌خواهید با بهترین ترفندهای تمیز کردن تخته وایت برد آشنا شوید تا پایان این متن ما را همراهی کنید.

تمیز کردن تخته وایت برد

درست است که امروزه تخته های وایت برد جایگزین سرسختی برای تخته های سیاه و گچ های رنگی هستند؛ اما از آنجایی که تنها برای نوشتن روی تخته وایت برد باید از ماژیک استفاده کرد بنابراین بعد از مدتی روی تخته لکه‌های کم رنگ و یا پر رنگی از ماژیک باقی می‌ماند. پس لازم است هر چند وقت یکبار با روش های مختلف لایه روی تخته وایت برد را تمیز کنید.

با چه چیزی تخته وایت برد را تمیز کنیم؟

شاید در ابتدا تمیز کردن تخته وایت برد کار خیلی راحتی به نظر برسد‌ و انتظار داشته باشید که بگوییم چگونه تخته هوشمند را تمیز کنیم؟ در حالی که استفاده از برخی ماژیک غیرقابل پاک شدن و همچنین ماژیک های وایت برد بی‌کیفیت کار تمیز کردن تخته وایت برد را هم به کار دشواری تبدیل کرده‌اند. به همین منظور در اینجا علت پاک نشدن وایت برد را به طرز ساده برایتان شرح می‌دهیم.

چگونه ماژیک غیر وایت برد را از روی تخته پاک کنیم؟

برای اینکه تخت وایت برد مثل روز اول شود چند راهکار وجود دارد‌.

  • تمیز کردن تخته وایت برد با اسپری

از آنجای که پایه اصلی بیشتر ماژیک های غیر وایت برد الکلی است و ماندگاری بالایی دارند. پس برای پاک کردن ماژیک غیر وایت برد از روی تخته بهتر است با استفاده از اسپری پاک کننده تخته وایت برد حسابی لایه روی تخته وایت برد را تمیز کنید.

تمیز کردن تخته وایت برد با اسپری

  • تمیز کردن تخته وایت برد با محلول

اگر روی تخته وایت برد شما آثاری از ماژیک های وایت برد و یا ماژیک غیر وایت برد باقیمانده است و تحت هیچ شرایطی از روی تخته پاک نمی‌شوند بهتر است به سراغ محلول پاک کننده تخته وایت برد بروید. برای تهیه این محلول به مقدار مساوی آب و الکل صنعتی را با یکدیگر مخلوط کنید‌ و به آرامی با یک دستمال نرم روی تخته بکشید.

  • روغن تخته وایت برد

یکی دیگر از ترفندهای ساده برای تمیز کردن تخته وایت برد استفاده از روغن‌های خوراکی است. بهتر است یک تخته پاک کن را به روغن مایع آغشته کنید و روی کثیفی‌های تخته بمالید تا اثرات باقیمانده از ماژیک وایت برد سریعاً پاک شود‌.

در آخر با کمک یک دستمال تمیز و خشک کل تخته وایت برد را پاک نمایید. حالا شاید بپرسید چگونه تخته پاک کن را تمیز کنیم؟ برای این کار مخلوطی از آب گرم و پودر ماشین تهیه کنید و چند ساعتی تخته پاک کن را درون این مخلوط قرار دهید.

  • پاک کردن ماژیک غیر وایت برد

چنانچه کثیفی روی تخته به دلیل اثرات باقیمانده از ماژیک های غیر وایت برد باشد کار کمی مشکل می‌شود‌‌. در اینجا برای ترمیم تخته وایت برد باید روی کثیفی‌های تخته وایت برد خط هایی با یک ماژیک وایت برد باکیفیت مثل ماژیک های وایت برد اعتدال بکشید و چند ثانیه اجازه دهید تا ماژیک خشک شود.

در این حین جوهر ماژیک جدید اثرات ماژیک های قبلی را در خود حل می‌کند‌. پس زمانی که ماژیک وایت برد را پاک می‌کنید کثیفی‌های ماژیک غیر وایت برد زیر آن هم پاک خواهد شد.

پاک کردن ماژیک غیر وایت برد

  • تمیز کردن تخته وایت برد با خمیر دندان

شاید برایتان جالب باشد ولی برای تمیز کردن ماژیک های وایت برد از روی تخته می‌توانید از خمیر دندان استفاده کنید. از آنجایی که در ترکیبات خمیر دندان‌ها ساینده‌های ملایمی وجود دارد پس این ماده برای تمیز کردن تخته های وایت برد هم کاربرد دارد. تنها کافیست مقداری از خمیر دندان را روی کثیفی‌های تخته بزنید و با یک تخته پاک کن یا دستمال تمیز تخته را پاک کنید.

سخن پایانی

اکنون که با چند ترفند ساده برای تمیز کردن تخته وایت برد آشنا شدید. بهتر است قبل از اینکه به فکر تمیز کردن تخته خود باشید همیشه موقع خرید ماژیک وایت برد و یا خرید تخته وایت برد به فکر کیفیت و کارایی خوب این ابزارها باشید‌. مطمئن باشید اگر ماژیک وایت برد شما جنس خوبی داشته باشد هیچ گونه آسیبی به لایه روی تخته وایت برد نمی‌رساند‌.

برای خرید مرغوب‌تری ماژیک وایت برد و انواع ماژیک غیر وایت برد بهتر است به فروشگاه جوهر و مرکب اعتدال مراجعه کنید؛ چون فروشگاه اعتدال یک برند تخصصی اقلام و لوازم خطاطی، طراحی و خوشنویسی ازجمله انواع جوهر، مرکب، ماژیک و دفاتر خوشنویسی در ایران است. اعتدال اینک مفتخر است که سابقه چندین دهه خدمت‌رسانی به هنرمندان گرامی را بر عهده دارد.

اشتراک گذاری:
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

sbobet slot777 joker123 slot deposit 10 ribu