خط تحریری چیست ؟ مزایای یادگیری خط تحریری

جستجو مطالب
آخرین مطالب
خط تحریری چیست
خط تحریری چیست ؟ مزایای یادگیری خط تحریری
آنچه در این مقاله می‌خوانید

آیا می دانید خط تحریری چیست ؟ (What is calligraphy) در پاسخ باید گفت هر شخصی به تنهایی یک خط مخصوص به خود دارد که خط تحریری یکی از این خطوط نوشتاری است. در بین انواع خطوط نوشتاری خط تحریری زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد و جلوه خاصی را به متن‌های شما می‌دهد. از طرفی باعث مرتب بودن کلمات، جذابیت متن و آسان و روان خواندن متون شما می‌شود.

مهم‌تر اینکه خط تحریری زیبا سبب می‌شود تا خوانندگان ترغیب شوند و بخش زیادی از مطالب شما را بخوانند. البته این توضیحات برای پاسخ این سؤال که خط تحریری چیست کافی نیست؛ چون خط تحریری در انواع مختلف دارای ویژگی‌های متنوعی است. همچنین خط تحریری مزایای زیادی برای شما دارد.

خط تحریری چیست؟

خط تحریری یک نوع خط زیبا و خوانا است که ریشه در خط نسخ دارد. این خط بیشتر برای روزنامه نگاری و همچنین درج متون روزانه به کار می‌رود چون خیلی روان و سریع است. اما کلماتی که با خط تحریری نوشته می‌شوند باید ریز باشند. چون درشت بودن کلمات باعث می‌شود تا خوانندگان در زمان ادای کلمات دچار سختی شوند.

انواع خط تحریری چیست ؟

خط تحریری در هر ملتی از تاریخ گذشته به نوع خاصی بوده است. امروزه انواع خط تحریری به ۲ نوع خط شکسته تحریری و خط نستعلیق تحریری دسته بندی می‌شود. البته خط نستعلیق نشات گرفته از رقاع، توقیع و نخستین خط خوشنویسی در کشور ایران است که ریشه‌ی آن به خط نسخ برمی‌گردد. امروزه برای نوشتن هر نوع خط تحریری قلم‌های زیادی وجود دارد؛ ولی سال‌هاست که خوشنویسان برای خطاطی از قلم‌های مخصوصی با چوب های طبیعی استفاده می‌کنند.

مزایای یادگیری خط تحریری

شاید با روی کار آمدن دستگاه های تایپ با فونت‌های متنوع تصور کنید که دیگر برای نوشتن متون مختلف نیازی به داشتن دست خط زیبا نیست. در حالی که نوشتن یک دستخط زیبا نشانگر حس درونی شماست. مطمئناً یک خط خوانا و روان به راحتی می‌تواند حال خوش و حس سرزندگی شما را به مخاطب انتقال دهد. از طرفی به شما اعتماد به نفس می‌دهد تا برای نگارش نوشته‌های مختلف مثل کارت تبریک و یا دعوت نامه پیش قدم شوید.

حتی خوش خطی می‌تواند یک راه مناسب برای کسب درآمدتان باشد. در دنیای واقعی معمولاً حرکت قلم شما نشان دهنده خصوصیات روحی و شخصی شماست. پس بدون شک یادگیری زیبانویسی یکی از کارهای ضروری در هر سن و سالی به حساب می‌آید.

مزایای یادگیری خط تحریری

وسایل لازم برای نوشتن خط تحریری

آیا می دانید وسایل لازم خط تحریری چیست؟ در حقیقت برای نوشتن خط تحریری شما به یکسری لوازم ضروری مثل قلم‌های متنوع، کاغذ و زیر دستی نیاز دارید‌. اگر چه نوشت افزارهای زیادی را مانند خودکار، مداد و یا خودنویس و حتی روان نویس را می‌توانید برای نوشتن خط تحریری استفاده کنید ولی بهتر است برای آموزش های اولیه از نوشت افزارهای ساده مثل مداد و یا قلم استفاده کنید.

نکته مهم دیگر اینکه برای شروع نوشتن خط تحریری حتماً از نوشت افزارهای با کیفیت و استاندارد در بازار از قبیل نوشت افزارهای اعتدال خصوصاً قلم اعتدال استفاده کنید. چون محصولات اعتدال بسیار روان هستند و بیشترین کمک را به زیبانویسی شما می‌کنند. پس اگر می‌خواهید دستخط زیبایی داشته باشید بهتر است از قلم‌های اعتدال استفاده کنید.

خرید قلم اعتدال

قلم نی و حتی قلم‌های دست ساز جزو مهم‌ترین لوازمی هستند که در زیبانویسی بیشترین سهم را دارند. پس سعی کنید قلمی را برای نوشتن خط تحریری، خوشنویسی و خطاطی انتخاب کنید که استحکام زیادی داشته باشد. قلم نی و یا قلم دست ساز لازم است کاملاَ صاف و یکدست باشد. چون وجود منحنی در قلم باعث لغزیدن قلم در دست شما می‌شود.

نکته مهم دیگر اینکه مداد، خودکار و یا قلمی که قرار است با آن بنویسید باید بلندی استانداردی در حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر داشته باشد. پس دانستن اینکه خط تحریری چیست تنها نمی‌تواند باعث زیبانویسی شما شود. در واقع برای داشتن خطی زیبا و تحریری اول از همه باید به دنبال لوازم با کیفیت باشید.

در این میان خوب است بدانید شرکت اعتدال با تولید قلم نی های دزفولی، قلم بامبو و حتی قلم خوشنویسی پارویی و سایر نوشت افزارهای دیگر در حد ایده آل سعی کرده است گامی بلند در راستای زیبانویسی شما بردارد.

خرید قلم اعتدال

 نحوه خرید قلم اعتدال

اگر شما هم جزو طرفداران نوشت افزارهای اعتدال هستید بهتر است قبل از خرید قلم اعتدال، دفتر اعتدال، مرکب اعتدال و… به وب سایت رسمی شرکت اعتدال سری بزنید. در این مجموعه تنوع زیادی از قلم نی، مرکب، جوهر و… وجود دارد. پس اول از همه بهترین قلم مورد نیازتان را انتخاب کنید سپس از طریق سبد خرید وب سایت یا از طریق تماس تلفنی سفارشتان را ثبت کنید. مطمئن باشید ما این امکان را برایتان فراهم کرده‌ایم تا بتوانید از طریق فروشگاه اعتدال اینک بدون واسطه و از تولیدکننده اصلی باکیفیت ترین محصولات را با قیمت مناسب و تضمین شده با خیالی آسوده تهیه کنید.

اشتراک گذاری:
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

sbobet slot777 joker123 slot deposit 10 ribu