تفاوت خطاطی و خوشنویسی ، آیا این دو هنر متفاوت اند؟

جستجو مطالب
آخرین مطالب
تفاوت خطاطی و خوشنویسی
تفاوت خطاطی و خوشنویسی ، آیا این دو هنر متفاوت اند؟
آنچه در این مقاله می‌خوانید

تفاوت خطاطی و خوشنویسی در مهارت و فنون پیاده‌سازی حروف و کلمات روی کاغذ است. برای درک بهتر تفاوت خطاطی و خوشنویسی خوب است بدانید که خطاط به کسی گفته می‌شود که تنها فن نوشتن را با قاعده و اصول یاد گرفته است؛ ولی خوشنویس به کسی گفته می‌شود که با درک عمیقی از حروف و مبتنی بر ایمان می‌تواند حروف و کلمات را بنویسد.

در حقیقت خوشنویس به فهم درستی از کلمات رسیده است پس می‌تواند حروف را با خطی هنرمندانه و تلفیقی از تذهیب و آبرنگ مانند یک اثر هنری به نمایش بگذارد. بنابراین تأثیری که یک اثر خوشنویسی روی بیننده می‌گذارد هیچ وقت خطاطی چنین تأثیری را نخواهد داشت.

تفاوت خطاطی و خوشنویسی

خوشنویسی و خطاطی هر دو به زبان ساده به معنی زیبانویسی هستند. پس در ظاهر قضیه خطاط و خوشنویس با نوشتن حروف و کلمات مختلف یک هنر بزرگی را خلق می‌کنند. اما در حقیقت خوشنویسی فقط یک هنر زیبانویسی نیست چون خوشنویس با درک درستی از جایگاه کلمات و لذت بردن از تجربیات بصری خود سعی می‌کند نگارش متنی را به طور خارق‌العاده انجام دهد.

پس مطمئناً نگارش یک متن توسط خوشنویس به سادگی طراحی حروف یک خطاط نیست. اگر چه خوشنویسی در بیشتر فرهنگ‌های جهان وجود دارد؛ ولی در مشرق زمین خصوصاً در کشور ایران و همچنین سرزمین‌های اسلامی خوشنویسی جایگاه ویژه‌ای دارد‌. به همین دلیل سالیان درازی است که خوشنویسان ایرانی توانسته‌اند نگارش معمولی را با استفاده از انواع خوشنویسی با سبک و شیوه‌های خاصی به مردمان جهان معرفی کنند‌.

تفاوت خطاطی و خوشنویسی چیست؟

مهارت خوشنویسی باعث خلق آثاری می‌شود که یک پیام مهمی را از طرف خوشنویس به مخاطب القا می‌دهد. بنابراین یک متن کوتاه درباره خوشنویسی سبب ایجاد واکنش‌های هنری در شما می‌شود. پس در تفاوت خوشنویسی و خطاطی باید گفت خوشنویسی فقط دست نوشته یک خوشنویس نیست.

بلکه یک آثار ارزشمند با نقوش و رنگ‌های متنوع است که نسل به نسل مانند یک میراث باستانی باقی خواهد ماند‌؛ اما آموزش خطاطی فقط یک دست نوشته زیبا و اصولی است که با تنظیم ترکیبات حروف و کلمات خلق می‌شود‌.

فرق بین خوشنویسی و خطاطی چیست؟

خرید مرکب اعتدال

اگر شما هم با بررسی تفاوت خوشنویسی و خطاطی علاقه زیادی به خوشنویسی پیدا کرده‌اید باید اول از همه به دنبال یک مرکب ایده آل باشید. زیرا در هنر خوشنویسی این مرکب است که با حرکت روی کاغذ به کمک قلم آثار برجسته‌ی ذهن شما را ترسیم می‌کند.

چنانچه در تشخیص بهترین مرکب خوشنویسی تخصصی ندارید بهتر است با کارشناسان مجرب ما در فروشگاه اعتدال اینک مشورت کنید. چون مرکب‌ها در انواع و اقسام مختلفی تولید و عرضه می‌شوند‌. بنابراین قبل از خرید بهترین مرکب خوشنویسی باید به خوبی نوع و کاربرد مرکب مورد نیازتان را بشناسید تا بتوانید مانند یک خوشنویس حرفه ای مهارت خط خود را به نمایش بگذارید.

مرکز فروش مرکب اعتدال

مرکب‌ یکی از مهم‌ترین لوازم خوشنویسی و خطاطی است. بنابراین بدون در نظر گرفتن تفاوت خوشنویسی و خطاطی باید گفت هنر خوشنویسی و خطاطی بدون استفاده از مرکب هیچ معنایی ندارند. اما دقت کنید مرکب‌های خوشنویسی و خطاطی در دو نمونه تولید می‌شوند یکی مرکب مایع و دیگری مرکب خشک است.

مرکب‌های مایع به سادگی با ریختن درون دوات قابل استفاده هستند؛ ولی مرکب‌های خشک برای روان شدن باید با مقداری آب جوشیده یا گلاب مخلوط شوند‌. البته امروزه بیشتر افراد تمایل دارند از مرکب مایع برای هنر خوشنویسی استفاده کنند. به همین دلیل است که در بازارهای فروش مرکب خوشنویسی معمولاً مرکب اعتدال به عنوان بهترین مرکب در بازار به صورت مایع در رنگ‌های گوناگونی بین خوشنویسان و خطاطان به وفور استفاده می‌شود.

مرکز فروش مرکب اعتدال

البته برای خرید مرکب اعتدال اصل به شما توصیه می‌کنیم به فروشگاه اعتدال اینک مراجعه کنید. زیرا این مجموعه یک برند تخصصی اقلام و لوازم خطاطی، طراحی و خوشنویسی از جمله انواع جوهر، مرکب، ماژیک و دفاتر خوشنویسی در ایران است که سابقه بیش از هشتاد سال خدمت‌رسانی به هنرمندان گرامی را بر عهده دارد.

سخن پایانی

حال که با تفاوت خطاطی و خوشنویسی آشنا شدید، جا دارد اشاره کنیم که:‌ مرکب اعتدال یکی از فوق‌العاده‌ترین مرکب‌های بازار برای هنر خوشنویسی و خطاطی است. به همین دلیل هنرمندان از انواع مرکب خوشنویسی اعتدال برای خطاطی، خوشنویس و حتی کالیگرافی استفاده‌های زیادی می‌کنند. البته برخی هنرمندان با استفاده از تکنیک آب مرکب هنرهای شگفت انگیزی را با انواع قلم مو و همچنین قلم ساده همراه با انواع مرکب‌ اعتدال خلق می‌کنند.

از این رو با داشتن نمونه‌های مختلفی از مرکب‌ اعتدال به همراه انواع قلم اعتدال می‌توانید آثار برجسته‌ای از نقاشی، طراحی و همچنین اسکیس زدن های خطی را با مهارت عالی انجام دهید. چرا که مرکب‌های اعتدال از کیفیت عالی برخوردار هستند که در برابر نور، حرارت و هر شرایط محیطی دیگر مقاومت خود را حفظ می‌کنند‌.

اشتراک گذاری:
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

sbobet slot777 joker123 slot deposit 10 ribu